Bölüm
1993 yılında kurulan ve 2000 yılında ilk öğrencilerini kabul eden (2018 yılına kadar Anadolu Üniversitesine bağlı) Eskişehir Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü olarak, yüksek vasıflı bilgisayar mühendisleri yetiştirmede öncü olmayı amaçlamaktayız. İnovasyonu ve etik uygulamaları teşvik ederek, mezunlarımızı teknoloji odaklı bir dünyada lider olmaya hazırlıyoruz.
Lisans programımız tamamen İngilizce olarak sunulmakta olup, 1 yıllık İngilizce hazırlık sınıfını ve ardından 4 yıllık kapsamlı bilgisayar mühendisliği müfredatını içermektedir. Programımız, uluslararası kalite standartlarına olan bağlılığımızın göstergesi olarak, 2009 yılından bu yana MÜDEK (Avrupa Mühendislik Eğitimi Akreditasyon Ağı ve Uluslararası Mühendislik Birliği üyesi) akreditasyonuna ve EUR-ACE etiketine sahiptir. Ayrıca, programımız 2021 yılı itibarıyla Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) etiketi almaya hak kazanmıştır. Bölümümüzde uzmanlıklarını ilerletmek isteyenler için Bilgisayar Mühendisliği alanında Yüksek Lisans ve Doktora programları ile Yapay Zeka alanında Yüksek Lisans programı da sunulmaktadır.
Deneyimli akademik kadromuz, eğitim ve araştırma faaliyetlerini, alandaki en son gelişmeleri ve en iyi uygulamaları takip ederek yürütmektedir. Bölümümüz, Eskişehir Teknik Üniversitesi İki Eylül yerleşkesinde geniş bir alana sahip olup, donanımlı bir öğrenme ortamı sunmaktadır.
Misyon
Misyonumuz, öğrencilerimize nitelikli eğitim sunarak çağdaş ve evrensel düzeyde bilgi ve teknoloji üreten, temel değerlerimizi benimsemiş, mesleklerinde önder bilgisayar mühendisleri yetiştirmenin yanında, öncü araştırma faaliyetleri yürüterek topluma değer katmaktır.
Vizyon
Vizyonumuz, mezunlarımızın ve öğretim elemanlarımızın ortaya koyduğu nitelikli araştırma projeleri ve toplumsal katkılarıyla gerek yurt içi gerekse yurt dışındaki bilgisayar mühendisliği bölümleri arasında önde gelenlerden biri olmaktır.
Temel Değerler
- Bilimsellik
- İnsan Odaklılık
- Yenilikçilik
- Mükemmeliyetçilik
- Kararlılık
- Duyarlılık
- İş Etiğine Bağlılık
- Yaşam Boyu Öğrenme Bilinci
Kurum Misyon Bileşenleri (KMB) |
---|
KMB1: Çıktı ve etki odaklı araştırma yapmak. |
KMB2: Uygulamalı eğitim-öğretim sağlamak. |
KMB3: Kapsayıcı topluma hizmet faaliyetleri yürütmek. |
KMB4: Paydaşlarımız için sürdürülebilir değer yaratmak. |
Fakülte Misyon Bileşenleri (FMB) |
---|
FMB1: Öğrencilerimize kaliteli teorik ve uygulamalı eğitim sunmak |
FMB2: Çağdaş ve evrensel nitelikte bilgi ve teknoloji üreten, temel değerlerimizi benimsemiş, mesleklerinde önder mühendisler yetiştirmek |
FMB3: Mühendislik alanında öncü araştırma faaliyetleri yürütmek |
FMB4: Topluma değer katmak |
Bölüm Misyon Bileşenleri (BMB) |
---|
BMB1: Öğrencilerimize nitelikli eğitim sunmak |
BMB2: Çağdaş ve evrensel düzeyde bilgi ve teknoloji üreten, temel değerlerimizi benimsemiş, mesleklerinde önder bilgisayar mühendisleri yetiştirmek |
BMB3: Öncü araştırma faaliyetleri yürütmek |
BMB4: Topluma değer katmak |
PROGRAM EĞİTİM AMACININ KURUMUN MİSYONU, FAKÜLTENİN MİSYONU VE BÖLÜMÜN MİSYONU İLE İLİŞKİSİ
Program |
Kurumun (ESTÜ) Misyon Bileşenleri (KMB) |
Fakülte Misyon Bileşenleri (FMB) |
Bölüm Misyon Bileşenleri (BMB) |
|||||||||
KMB1 | KMB2 | KMB3 | KMB4 | FMB1 | FMB2 | FMB3 | FMB4 | BMB1 | BMB2 | BMB3 | BMB4 | |
PEA1 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||
PEA2 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||
PEA3 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||||
PEA4 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | ||
PEA5 | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ | √ |
BÖLÜM MİSYONUNUN KURUM VE FAKÜLTE MİSYONU İLE İLİŞKİSİ
Bölüm Misyon Bileşenleri (BMB) |
Kurum (ESTÜ) Misyon Bileşenleri (KMB) | Fakülte Misyon Bileşenleri (FMB) | ||||||
KMB1 | KMB2 | KMB3 | KMB4 | FMB1 | FMB2 | FMB3 | FMB4 | |
BMB1 | √ | √ | √ | √ | √ | |||
BMB2 | √ | √ | √ | √ | ||||
BMB3 | √ | √ | √ | √ | √ | |||
BMB4 | √ | √ | √ |